4 Februari

Snön smälter & smälter och det ända jag längtar till är att kunna få börja träna ordentligt och hoppa såklart!
Visst att vi har en paddock 30 min från oss och ett ridhus 5 min transportväg. Men denna vinter har inte blivit som alla andra, annars har vi åkt iväg för att hoppträna varannan vecka, men inte denna vinter inte han har verkligen fått lite vila de senaste året.

Dokumenterar i en bok hur många vilodagar han har i månaden. Har jag gjort i tre hela år snart och måste faktikst säga att jag har hållit igång han riktigt bra för att varken ha ridhus eller ridbana hemma på plan. :)

Kanske kommer ett inlägg med alla violdagar så får ni, kanske skriver ett litet urdrag ur nån vecka när jag och min förra medryttare Linn hade han på topp varje dag.

Lite bilder från hoppträningar






Denna bild är de full fart som gäller


Spi & Jag! Våran första hoppträvling 60 och 90 cm


Våran första hopptävling tillsammans 50 och 70cm








Spi





Spi















Sådär några av alla mina hoppbilder! En del mindre bra och en del bättre, man kan ju aldrig vara perfekt!

Nu har vi alla fall kommit runt 70cm banor och tränas upp till 90cm, så vårat mål i år är att vi ska komma runt en 80cm bana med ett bra tempo. Det är vägarna som jag måste träna på.

Återstår att se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0