3 september

Bloggtorka like always! jajemen !

Angående provridningen så gick de inget bra, lite synd när de kändes som att de skulle gå så bra som de gjorde ifrån marken. Men vad fel man kan ha.
Började med att vi väntade på Fia vid paddocken för att en sko skulle bort, redan då hon höll han så kom R in med benet i tygeln och om inte jag hade vart snabb så kanske han skulle ha ryckt huvudet o då hade han ingen mun kvar. Lugn som han är, så brydde han sig inget märkvärdigt.

Sedan red jag fram han för att visa hur han funkar och går i alla gångarter.
Coollugn pålle !
Sedan hoppade provryttaren upp, skrittade runt, hade han för de mesta så han gick för mycket ställt inåt, förklarade då hur hon skulle göra o korta tygeln & speciellt ytteretygeln, efter fem miuter var de lika långa och han gick lika illa.
Berätta att hon skulle rakrikta ställa åt höger sedan vänster och om o om igen.

Sedan var de dags för trav R vägrade att gå fram, sade då att hon skulle använda ben och lägga tet spöet på rumpan,skänkeln eller bogen. Men spö var inget hon ville använda så.. så hon försökte o försökte, R började lägga in småskutt osv.. Sade då att han är van vid att få ett rap vid skänkeln av mig, och han lyssnar på en gång och vet då att de är fel han gör.

Med andra ord gick det skit. Hon hade tydligen ridit "problemhästar" osv. Men kunde inte manna på han alls när de skulle få in en trav.
Klandrar inte provryttaren men de flesta säger nog mer och försöker vilja att folk ska tro att de är proffs. Speciellt unga tjejer.

Och så som R är i dags läget är han inget alls svår att klara av. Visst om man jräver något osv kan ha säga ifrån.
Men denna tjej visade ju redan inget "GO" i skritten, och kunde inte rakrikta honom heller. Så lite synd!
Om de var en äldre kunnig häst så kunde hon få ta den platsen som min medryttare.



Idag var de dags att rida bort till gräspadocken och rida igenom han lite, stod lite hinder uppsdtällt så tog ett par språng hit & dit. Var ett studs vi hoppade o de andra hindret var nått "zebraaktigt" mönster på, kommer in lite fel o han stannar och jag glider fram mot halsen sedan en volt ner, (slowmotion) han står still framför mig. :P

Pinsamt för huset som har de hade minst 10 bilar utanför sig, antagligen gäster eller så (hoppas hoppas att ingen såg mig) hihi men såg nog rätt snyggt ut. Sedan får man väl kanske skylla lite på att jag inte har ridit på de 3-delade bettet alls mycket i sommar. Så att för de första börja hoppa på de är ingen bra sak, och jag själv blir så jävla hög i handen.
Men inen fara skedd! Förutom en illröd jossan & svettig. FRESH !


Snart blir det nog läggdags för mig, eller om ca en timme, eller om de blir en film vet man aldrig heller.


Pics

Så snygga skor!




Veckans gamla nagellack :)




Dagens





Beställt ! från Hm.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0