31 Okt

Provridning gick helt ok! Tror hon får ska komma ut igen och testa honom. Han skötte sig utmärkt, lite pigger.
När jag kom hem förut så stod en transport på uppfarten till oss. Undrade vad de var som försigår. Men det var Simba som skulle iväg till Strömsholm Klinik. Tarmarna har hoppet ut i rumpen på han. Sen hade han nått sår med som skulle sys, tror jag det var.

Vanessa ringde förut, och han hade fått lugnande och att de skulle kolla på han snart.
Usch! Min lilla bebis. Men det var tur att det upptäcktes i tid, annars kanske han inte hade vart vid liv !

~ Hästarna  ~

Första hästen du red var:  Kommer jag inte ihåg. Tyvärr!
Hur gammal var du när du red för första gången: Runt 6 år tror jag. (säkert någon knatterdining innan på Valla.)
Hur många älsklingshästar har du haft: Massor av älsklingshästar har man haft.


~ Utrustning ~

Hur många...?
ridbyxor har du: Runt 7 stycken kanske kan jag tro.
hjälmar har du: Två stycken.
spön har du: Två stycken.
ridvästar har du: Ingen.
ridskor har du: Två stycken.
ridstövlar har du: Ett par.
chaps har du: Ett par.
grimmor har du: Ett flertal, tappat räkningen.
täcken har du?: Fem tror jag.
Vilken färg var dina första ridbyxor: Beige (älskar färgen)
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Beige (favoriterna)
Vilken färg var din första grimma: Blå/svart/vit (den lever än idag)

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff []
Passage []
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [ ]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]

~ Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [X ]
ett arabiskt fullblod [X]
en blandras [X]
en welsh [X]
en tinker [X]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [x]
en connemara [X]
en dartmoor []
en islandshäst [x]
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: NO
Har du medryttarhäst/ponny: Har haft.
Har du häst/ponny på foder: NO
Har du egen häst: YES
Hur ofta rider du honom/henne: Så ofta som möjligt, helst alla dagar i veckan.
Har du medryttare på honom/henne:  Hade ! Fullt upp med provridningar efter en ny.
Har du tävlat med någon av dessa hästar: YES

~ Dina avramlingar ~

Hur många gånger har du ramlat av: Ingen aning, inget man räknar på direkt, men kanske runt tjugo ggr.  På R har jag ramlat av ca 8 ggr.
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Ridskolehäst antar jag.
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: Nej! Men har en gång åkt upp till akuten för att kolla över mig. Fick röntga nacken. Sedan en annan gång när jag slog i korsbenet.
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av? Jag gör både och. Snygg kombo!

~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning: NO
Har du ridit långritt med fika: NO
Har du ridit islandshästar på turridning: NO
Har du gått på ridläger: YES
Har du ridit utomlands: NO

Nu blir det ut och fodra pållarna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte visa ett skolporträtt på dig? :)

2010-11-05 @ 05:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0