Svar på tal !

Svarar på lite kommentarer

Här kommer ett gammalt skolfoto! det nya har inte kommit ut ännu, men jag blev rätt schnygg på det faktikst ! HAHA
Håret stog åt alla håll eftersom de var utomhus och blåste !


Och det stämmer bra att jag var med som kandidat eller vad man säger till Lucian sista året på högstadiet.
Tyvärr blev inte jag framröstad.

Däremot var min syster Lucia året innan !


Angående medryttare har jag nu haft ett flertal, gjorde ju ett inlägg för länge sen om detta.
Men kör på de igen, kommer inte nämna några namn eftersom jag inte vill hänga ut folk.

Första
Tyckte att hon var lite väl ung (vill helst ha nån över 20)
Min häst var allt för trött och hon kunde knappt få fram han i en arbetar trav, så de blev nån snygg slängtrav där.
Visst R kanske var lite väl trötter, men lägg till skänklar eller spöt då!
Och jag sade att de var OK, inget hände. Lika långa tyglar fortfarande.
Så alldeles försiktig för att kunna rida honom.


Andra
En tjej som med var yngre än vad jag har letat efter.
Tävlingerfarenhet osv.. bra tänkte jag.
Hon kom ut och provred när han stod uppe på betet, gräsbanan som finns där uppe var blöt och lite lerig men vi körde på så gott vi kunde.
Hon arbetade på med han och det gick fint, även ett litet bocksprång kom in, och hon var bestämd.
Vi både sade att vi skulle höras av.
Men tror inte att de kändes hundra % för någon av oss.
Så blev inget av där.

Tredje
Kom ut dagen innan och hälsade på honom, då han hade tappat en sko.
Dagen efter kom hon ut igen.
Började med att vi stod och väntade på Fia eftersom Rs andra sko var med tvungen att tas bort.
Då så fick R in hoven i tyglarna när hon stod och höll honom. Vet inte om hon blev nervös redan då.
R höll på som bara den, skulle verkligen inte fram i nån trav utan stod och bara ville skutta.
Jag hade ridit fram han, och fick efteråt rida igenom han igen och de gick fint fint.
Kemin funkade inte överhuvudtaget.
Hon är kvar idag hos oss, fast på en annan häst.
Lite ung också.
Så det var bara att leta vidare.

Fjärde
Erfarenhet av islandshästar så inga större hästar tyvärrr.
Supertrevlig tjej, men hade ingen balans till att ens ha fötterna rätt i hans trav och satt något framåtlutat hela tiden. På R krävs det att man har en god balans, då han kan bli lite skuttig emellanåt.
Väldigt synd, verkligen jättetrevlig.

Femte
Jättetrevlig tjej och äldre.
Mörkt när vi provred så såg inte så mycket. Lite väl lös i handen, men arbetade på bra med han.
Hade en nyföding, så frågan är ju egentligen hur en ung mamma ska ha den tiden till att ta hand om han.
Har inte hörts av nått mer heller.

Har haft lite mailkontakt osv med andra nu.

Ska komme en Sjätte och en Sjunde nu tror jag !

Sjätte på Onsdag. Lite ung också.
Men har sagt att föräldrarna ska hänga med också. (Hon är 16) haft egen häst tror jag det var med, så erfarenhet får vi hoppas.

Jag tror jag själv är rätt kräsen, eftersom jag inte är i ett jättestort behov av en medryttare heller.

men vore skönt att ha avlastning 2 eller fler dagar i veckan ialf.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! ,

har du ingen bild på dig när du var lucia kandidat?:)

2010-11-09 @ 20:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0