Fat like always..

Jag kan varken inte sova. Vadå nattmänniska. Sen sover vaknar man väl runt 15.00 imorgon :) haha nedå
imorrn är de pyssel här hemma, sedan hoppträning sen upp med Prinsen till betet. :) Han kommer vara en riktig prins då kan jag lova :)

Och det värsta är att han är överviktig i vanliga fall, och nu är han riktigt överviktig. Och han kommer bli rejält överviktig. Men vad gör man?! Han har alltid varit fet och trivs bäst så.

Ni vet ju inte riktigt hur han funkar. Men han blir agressiv om han inte får någon mat. Och han har aldrig heller visat en tendens att må dåligt av det. Han märker dirr om jag försöker banta honom.

Som en gång när man syster skulle rida honom. Äntligen tänkte jag så kommer hon igång. :P Jag gick och tog en cigg och vänta på henne, för hon ville vara snäll att ta in honom, så vi kunde fixa han tillsammans innan ridturen sedan.
Det tog väldans lång tid så jag började gå mot hagen och då kommer syster arg, gråtfärdig och helt förstörd. Då hade Royal gjort en tvärvändning och sparkat ner henne så hon flög en bit. Men de blev bara en lätt kick på baklåret som tur var! Så det kan gå.

Det gäller ju sen lite vilka männsikor som hanterar honom. Mig har han varken bits eller sparkat, och inte Fia heller. Kanske är för att vi har vart med han från början. Sen gäller det att visa att man inte är ett dugg rädd. Vilket många gör idag mot han. Vilket är synd tycker jag. Sen har de ju hänt att han har skjutit rumpa osv, men aldrig med avsikt får man hoppas! Jag råkade bara stå där. ;P

Så de var min systers karriär till att börja rida på honom. haha!


Nu kommer lite bilder :) Tog lite på betet idag, men sladden är hos min mor tror ja. :P



Magen!



Förra sommaren!





Och som sagt han trivs så! Ingen agressiv häst här inte! ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0