28 Juni

Varit uppe ett tag nu. Och är återhämtad ifrån midsommarhelgen! haha



Igår var jag som sagt uppe och red. Royal har fått mugg över ena hela karleden. Så Pia hade tipsat om någon häxbrygd eller vad man säger, men äppelvinäger, klorblabla?, och något mer. Så ska fixa det. Dock verkade han inte reagera mycket när jag tvätta och inte heller när jag red. Bra det!

Dagen till ära så görs de inte mycket, var ute lite i solen och strosat runt här på gården :P
Senare blir de stallet och kanske hängs de med en stund på stan.
Måste köpa en kindkedjekrok till mitt bett med som försvunnit. Så såg jag att det inte fanns i mässing heller utan bara i rostfritt(silvrigt) Antingen blir det en krok för 15:- eller ett nytt för 425:- ;)
Om någon vet om mässings kindkedjekrokar så kan ni ju höra av er till mig. :)

Har ingen mobil för tillfället, den är död, var senaste hos mamma inatt, eftersom Emilias(brors girl) tåg var föresent ett antal timmar och syster och jag ändå var uppe så hämtade vi henne och skjutsa hem henne till oss.
Sen var vi med i en såndär upplevelse som många människor nog inte skulle gjort.
På hemväg så dratta vi förbi rydsmacken, sen när vi åkte förbi djursjukhuset där vid rondellen innan Kåparp så ligger en svart (död) katt.
Min syster är ju då en sådan kattvän så vi stannar och kollar så han är död. Och han var stendöd.
Hade inget halsband och örat som han var idmärkt på låg neråt mot marken och inte vågar varken jag eller syrran att lyfta på den. Så vad gör vi!? Jo syster ringer polisen! (eller ett nummer om tips o så)hahaha.
Så då får hon berätta om katten osv.

Men jag tycker de är självklart att man ska höra av sig till ehm polisen. Tänk kattens familj som sitter och undrar vart deras katt är. Så nu har de ett tips om de iallafall. Tack vare oss!!

Men jag fattar inte idioter som kör på och sen bara drar vidare, så jävla hjärtlöst alltså.

Aja vi var väl kattpoliserna själva!


Nu kommer lite pics! :)

Boss och Quila


Ouila och Tessan eller deras riktiga namn (Tequila och Quantessa) :)



All 3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0