Första hoppasset!!(hästinlägg)

Första hoppasset blev det idag! :D
Red/gick bort mot paddocken, var en tjej som red dressyr men jag frågade om jag kunde ställa upp ett hinder(man vill ju inte vara ohyffsad, fast paddocken inte var bokad)hehe ..
Satte upp ett litet räcke och travade över några gåner, lite svårt att taxera av och att få in rätt galopp emellanåt, men för att vara så att både jag och han har stått/vilat hela vintern från ett sådant här hoppass så måste jag säga att vi både var väldans duktiga! Tog dock fel bett, han rulla ihop sig och knäpp av hela tiden, och jag vill ju inte att hästen min ska bli felriden. Men antar att han är trött på bettet, så nu får det bli ett nytt! Men hoppade iallfall som max 70cm hinder, och islutet gick allt jättekanon! Låg fin avslappnad trav, och en galopp som jag inte trodde min häst kunde gå i! haha. Men kan säga lite frescht av mig att de rann svett från oss båda!!

Påsklovet tickar på!! Imorgon blir det utgång och sen blir det en helg med häst & mys. :) På Lördag ska jag upp till Carina, där har det utrustningbytardag, (vi byter/köper utrustning med varanndra.) Det lär ju behövas!
Har nu fått sålt nästintill allt möjligt, som mitt kimblewickbett,syntetbett,MH chaps,4 schabrak, 1 träns, 1 pad. Ja säkert finns det mer! HAHA

Nu är klockan över 02.00 så dags att sova! Godnatt kära läsare! ;)
Här kommer en bild på hur varma man kan bli! Shabraket är nog dygnsurt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0