Dressyrpass

Varit en riktigt skön dag, blev att göra hela stallet:) Men högsta volym på, älskar att vara själv istallet, har iallfall ridit ett dressyrpass ute i naturen. :)

Min häst var galet laddad, var verkligen superpigg.
Men började passet med arbetsskritt och sedan trav i låg form, även lite sidovärts rörelser, och träna på sluta och öppna men han saknar lite framåtbjudning, men på hemvägen går det alltid bra! Fick in höger galoppen endast en gång, så det är sånt som måste tränas.


Skulle åkt och träna nu på Tisdag, men vi tränar upp flåset och kör tisdagen efter:)
Eller kanske ska skriva som mikaela (tavlingsryttare.se) att hoppning kanske inte är det jag vill, kanske ska pröva med western! haha
Fast royal har ju tydligen kört western med nån tjej i väderstad. :)
Men vi håller hos till det vanlig allrounden Skog/Hoppning/Dressyr!!

Som Emelie sa på tävling (denna häst ser ju ut att arbeta med varenda muskel han har i kroppen, då kan ju jag säga att jag får använda varenda jävla muskel i min kropp jag med. Hej manarmar! Hah inte ok!

Gymnastikhoppning i somras! Överladdad häst på raka linjer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0